Η νέα πλατφόρμα της Nintendo σε συνεργασία με την DeNA. To όραμα της Nintendo σχετικά με το νέο οικοσύστημα

Το παρόν άρθρο αποτελεί μεταφορά από το αρχικό που είχα γράψει στο nintendonext το οποίο μπορείτε να βρείτε εδώ. Το κείμενο διατηρεί την αρχική του μορφή πέρα από ελάχιστες αλλαγές.

H Nintendo στις 17 Μαρτίου 2015 ανακοίνωσε την συνεργασία της με την DeNΑ για την δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας που θα προσανατολίζεται σε πολλούς τομείς. Ο σκοπός του συγκεκριμένου άρθρου είναι να αναφερθούν όσα είναι γνωστά για την πλατφόρμα/υπηρεσία αλλά και περαιτέρω τι επιθυμούμε να δούμε και εμείς από μια τέτοια συνεργασία.

Ως τώρα είναι γνωστό πως το software sells hardware αλλά πλέον ο Iwata και το επιτελείο του έχουν αντιληφθεί πως κάτι τέτοιο μονόπλευρα δεν είναι αρκετό. Με την αύξηση του ανταγωνισμού η Nintendo επιδιώκει να διευρύνει την προβολή της με διάφορους τρόπους ένας εκ των οποίων η δημιουργία μιας ψηφιακής πλατφόρμας.

nintendo-dena-1024x576

H DeNA (προφέρεται «DNA») είναι ένας πάροχος κινητής πύλης και ιστοσελίδων ηλεκτρονικού εμπορίου με έδρα την Ιαπωνία. Η εταιρία διαθέτει την πλατφόρμα Mobage (πλέον μετονομάστηκε σε DeNA), η οποία είναι μία από τις πιο δημοφιλείς πλατφόρμες παιχνιδιών κινητής τηλεφωνίας στην Ιαπωνία. Λειτουργεί επίσης και πολλές άλλες υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένου ενός δημοφιλούς δικτυακού τόπου ηλεκτρονικού εμπορίου DENA αγορών.

Αυτό που ενδιαφέρει την Νintendo είναι η ψηφιακή πλατφόρμα και συγκεκριμένα συνεργάστηκε με την DeNA για την τεχνογνωσία της σε αυτό το κομμάτι. Μια πορεία συζητήσεων που ξεκίνησε από τον Ιούνιο του 2010 και κατέληξε σε συμφωνία και ανταλλαγή μετοχών μεταξύ των δύο εταιριών. Ας αρχίσουμε όμως να αναφέρουμε που αποσκοπούν αλλά και τι πρόκειται να προσφέρουν μέσω της (ψηφιακής) πλατφόρμας.

nintendo-mobile-840x420O υδραυλικός σε νέες περιπέτειες σηματοδοτώντας την αρχή μιας νέας εποχής.

-Η Νintendo πρόκειται να δημιουργήσει και να προσφέρει μέσω της πλατφόρμας τίτλους ειδικά σχεδιασμένους στα πρότυπα των smart devices επιβεβαιώνοντας πως σε καμία περίπτωση δεν θα πρόκειται για μεταφορές παιχνιδιών από τα φορητά/οικιακά συστήματα της. Μάλιστα είναι διαθέσιμοι να αξιοποιήσουν οποιοδήποτε χαρακτήρα τους δίχως εξαιρέσεις. Ο λόγος που γίνεται αυτό είναι διότι θεωρούν πως τα παιχνίδια πρέπει να δημιουργούνται με βάση της δυνατότητες του εκάστοτε συστήματος. Επομένως από την στιγμή που ο τρόπος αλληλεπίδρασης διαφέρει τότε είναι αναγκαίο να προχωρήσουν σε εκ νέου σχεδιασμό.

Το πρώτο παιχνίδι της εταιρείας για smartphones θα κυκλοφορήσει πριν το τέλος του 2015, ενώ στόχος είναι η δημιουργία τουλάχιστον 5 τίτλων μέχρι το 2017. Επικεφαλής στη παραγωγή παιχνιδιών για smartphones θα είναι ο παραγωγός του Mario Kart, Hideki Konno.

nintendo-ecosystem

H νέα πλατφόρμα της Nintendo θα είναι προσβάσιμη από όλες τις συσκευές.

-Η πλατφόρμα πέρα από την παροχή των ανάλογων τίτλων θα λειτουργεί και ως γέφυρα που θα συνδέει τους καταναλωτές μεταξύ smart device, pc αλλά και των συστημάτων της εταιρίας. Επιπλέον θα παρέχουν premium gameplay experiences σε όσους ενδιαφέρονται για τα IP της εταιρίας και συνδέονται μέσω των smart device/pc, βέβαια περισσότερες πληροφορίες πάνω σε αυτό θα ανακοινωθούν αργότερα.

-H πλατφόρμα θα είναι προσβάσιμη μέσω ενός κοινού λογαριασμού από όλες τις συσκευές που προαναφέρθηκαν. Κάτι αντίστοιχο δηλαδή με το Nintendo Network ID που ενώνει σε κοινό λογαριασμό το WiiU/3DS, πιθανόν μάλιστα το NNID να είναι μέρος της εγγραφής στην νέα υπηρεσία.

Ως τώρα μπορούμε να πούμε πως η πλατφόρμα είναι μέρος μιας συνολικής προσπάθειας της Nintendo να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα των χαρακτήρων της και επομένως την αξία τους κάτι που θα εννοήσει και τα συστήματα της. Αντίστοιχη τέτοια προσπάθεια αποτελούν τα Amiibo ή η πρόσφατη ανακοίνωση με την Universal για την δημιουργία θεματικού πάρκου γύρω από το σύμπαν της εταιρίας.

*H Nintendo, για να μην δημιουργηθεί η πεποίθηση πως θα κινηθεί αποκλειστικά στις έξυπνες συσκευές, ανακοίνωσε το επόμενο σύστημα της με κωδική ονομασία NX. Αναμενόμενα δεν διευκρινίστηκαν πολλά, ούτε αν πρόκειται για φορητό ή οικιακό σύστημα. Mόνο πως είναι μια ολοκαίνουργια ιδέα ώστε να μπορεί να απευθυνθεί σε όσο δυνατόν περισσότερους καταναλωτές και ότι θα βοηθήσει να καλυφτεί το κενό μεταξύ συστημάτων της εταιρίας και smart device (εξού και το Χ=Cross στα Ιαπωνικά). Περισσότερα θα ανακοινωθούν το 2016.


To τέλος του Nintendo Club.

H νέα πλατφόρμα δεν σταματάει εδώ αλλά θα προσφέρει και άλλες υπηρεσίες σηματοδοτώντας τον τερματισμό του Nintendo Club που θα αντικατασταθεί από μια νέα εξελιγμένη υπηρεσία.

s-l225

Άντε γεια Star Points, άντε γεια.

Το Nintendo Club ήταν μια υπηρεσία ανταμοιβής/επιβράβευσης των μελών της με βάση ένα σύστημα Star Points τα οποία περιλαμβάνονταν στα προϊόντα της εταιρίας. Η υπηρεσία δεν υποστηριζόταν στην χώρα μας παρόλο που τα Star Points σε αρκετές περιπτώσεις περιλαμβάνονταν στις συσκευασίες. Η αξιοποίηση των πόντων στην περίπτωση μας απαιτούσε την δημιουργία ψεύτικου λογαριασμού και μετά για την αξιοποίηση των δώρων που προσφέρονταν έπρεπε……… τέλος πάντων η υπηρεσία δεν μας κάλυπτε και δεν χρειάζεται να αναλύσουμε κάτι περαιτέρω.

Mε ανακοίνωση στις 20 Ιανουαρίου 2015 το Nintendo Club θα πάψει να λειτουργεί, συγκεκριμένα:
-Από 1η Απριλίου 2015 η Nintendo δεν θα περιλαμβάνει κάρτες starpoints στα προϊόντα της.
-Από 20 Απριλίου, 2015 δεν θα καταχωρούνται οι ψηφιακές αγορές στο Nintendo Club οι ψηφιακές αγορές μέσω του Nintendo eShop.
-30η Σεπτεμβρίου 2015: Πλήρης τερματισμός του Nintendo Club.

nintendo_greece_news_image_01
Nintendo, με την νέα υπηρεσία κάντο σωστά και συμπεριέλαβε την Ελλάδα.

Κρατήστε την ημερομηνία (30η Σεπτεμβρίου 2015) μιας και η νέα υπηρεσία μελών θα τεθεί σε εφαρμογή κατά το Φθινόπωρο του 2015 σύμφωνα με δηλώσεις της Nintendo. Ελπίζουμε πως αυτήν την φορά θα είναι διαθέσιμη και στην χώρα μας. Όπως καταλαβαίνετε, η υπηρεσία επιβράβευσης θα συνδέεται με όλες τις αγορές που κάνουμε μέσω της πλατφόρμας για και από οποιοδήποτε συσκευή (nintendo devices, pc, smart devices).

Και ξαφνικά εκεί που αυτά αποτελούσαν ως τώρα τις γνωστές πληροφορίες έρχεται το Nintendo IR αλλά και το Q&A που ακολούθησε όπου δίδονται επιπλέον πληροφορίες:

satoruiwata2-1024x576

«Μέχρι στιγμής, τα μελή εισήγαγαν το Club Nintendo ID τους για να αξιοποιήσουν τις υπηρεσίες. Με τη νέα αυτή υπηρεσία, τα μέλη μας θα είναι σε θέση να επισκεφθούν την ιστοσελίδα της Nintendo και να συνδεθούν μέσω ενός ID, όπου θα αποκτήσουν πρόσβαση σε διάφορες υπηρεσίες συμπεριλαμβανομένων εκείνων που βασίζονται στις προηγούμενες αγορές τους και gameplay records, καθώς επίσης υπηρεσίες που θα αποτελούν μια βελτιωμένη έκδοση του τρέχον προγράμματος ανταμοιβής.»

Για όσους έχουν αγοράσει τα 3DS/WiiU γνωρίζουν πολύ καλά πως ενώ υφίσταται λογαριασμός (NNID) παρόλα αυτά δεν υπάρχει η ανάλογη επιθυμητή εφαρμογή του. Αν για παράδειγμα θέλετε να πουλήσετε το WiiU και θέλετε να κρατήσετε τις ψηφιακές σας αγορές που είναι δεσμευμένες με το σύστημα τότε πρέπει να επικοινωνήσετε με το ανάλογο τμήμα της Νintendo σε μια διαδικασία που απαιτεί πολύ χρόνο και υπομονή. Τα στοιχεία που θα σας ζητηθούν είναι το NNID, password, serial #, η χώρα στην οποία είναι δηλωμένος ο λογαριασμός σας, email και πάει λέγοντας. Αν πάλι σας χαλάσει και πρέπει να αντικατασταθεί τότε πρέπει να σταλεί στα κεντρικά ώστε να γίνει η μεταφορά του περιεχομένου. Για εμάς τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα από την στιγμή που δεν υποστηριζόμαστε από την Nintendo αλλά από τρίτο αντιπρόσωπο, την Nortec.

Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η νέα πλατφόρμα θα δώσει τέλος σε τέτοιου είδους προβλήματα και πλέον ο χρήστης θα μπορεί να διαχειριστεί αλλά και να μεταφέρει το ψηφιακό του περιεχόμενο με την ανάλογη ευκολία. Η καταγραφή των ψηφιακών πωλήσεων από την νέα υπηρεσία ανταμοιβής που θα συνδέεται με την πλατφόρμα μας δίνει αρκετές ελπίδες προς μια τέτοια θετική εξέλιξη.

Το δεύτερο κομμάτι που αφορά τα gameplay records επίσης δημιουργεί ελπίδες για μια υπηρεσία online leaderboards όπου θα είναι διαθέσιμη για όλα τα παιχνίδια.

Δεν υπάρχουν ακόμα αρκετές επίσημες πληροφορίες σχετικά με τα κριτήρια που θα επιβραβεύονται τα μέλη αλλά και το είδος αυτής της υπηρεσίας. Άγνωστο αν θα συμπεριλαμβάνονται οι συσκευασμένοι τίτλοι ή θα αφορά μόνο το ψηφιακό κομμάτι. Άγνωστο και αν η επιβράβευση θα προσφέρει διάφορα καλούδια όπως στο Nintendo Club (μπρελόκ, στυλό, κτλ) ή θα περιορίζεται σε εκπτώσεις με βάση τις ψηφιακές αγορές όπως στο premium program. Από την άλλη μπορεί να είναι συνδυασμός όλων και ακόμα περισσότερων. Πάντως είναι μια παράλληλη προσπάθεια της Nintendo με στόχο την αύξηση των ψηφιακών πωλήσεων από την στιγμή που της αποφέρουν μεγαλύτερα κέρδη. Κατά τα άλλα περιμένουμε να δούμε πως θα υλοποιούνται οι ανταμοιβές που προκύπτουν από άλλες δραστηριότητες μας όπως αναφέρονται στο Q&A:

«Αυτό που επιδιώκουμε δεν είναι μια απλή επέκταση του τωρινού προγράμματος (Nintendo Club) αλλά ενός προγράμματος, ας πούμε, με στοιχεία ψυχαγωγίας όπου τα μέλη αισθάνονται ότι έχουν λάβει κάποιες ανταμοιβές όχι από τις αγορές τους αλλά επίσης από το ιστορικό του gameplay τους και πως έχουν αλληλεπιδράσει με άλλα μέλη.»

Πλέον πρέπει να περιμένουμε για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με άλλες υπηρεσίες που θα προσφέρονται μέσω της πλατφόρμας αλλά και διευκρινήσεις για υπηρεσίες που έχουν ήδη ανακοινωθεί.


Ψηφιακή πλατφόρμα ή κάτι άλλο…..

Η λέξη κλειδί που περιγράφει την πλατφόρμα είναι το οικοσύστημα. Ένα οικοσύστημα που ανακεφαλαιώνοντας αποσκοπεί στην αύξηση της κερδοφορίας μέσω:

  • της αύξησης της αναγνωρισιμότητας των χαρακτήρων της Nintendo.
  • της δημιουργίας τίτλων ειδικά σχεδιασμένων στα πρότυπα των smart devices.
  • της αύξησης των ψηφιακών πωλήσεων.

Αλλά και ένα οικοσύστημα που θα διευκολύνει τους χρήστες μέσω:

  • της πρόσβασης μέσω ενός κοινού λογαριασμού από όλες τις συσκευές.
  • του τερματισμού του Nintendo Club και την αντικατάστασή του από μια νέα εξελιγμένη υπηρεσία.
  • την πιθανή εφαρμογή ενός λογαριασμού με πλήρη διαχείριση από τον χρήστη.
  • περισσότερων υπηρεσιών.

Όταν η φαντασία οργιάζει.

Αν και δεν έχουμε αρκετές πληροφορίες σχετικά με τον γενικότερο προσανατολισμό του οικοσυστήματος παρόλα αυτά θα συμπεριλάβουμε κάποιες δικές μας ιδέες.

Ενοποίηση των υπηρεσιών: Από την στιγμή που όλα θα λειτουργούν κάτω από την ίδια σκεπή τότε υπηρεσίες όπως Friend List, Miiiverse, Notification, Chat και άλλες θα μπορούν να παρέχονται μέσω του οικοσυστήματος. Εξάλλου αυτές οι υπηρεσίες απαιτούν για την λειτουργία τους σύνδεση στο διαδίκτυο. Αντί λοιπόν να έχουμε Notification αποκλειστικά για το εκάστοτε σύστημα θα έχουμε ένα κοινό όπου θα έχουμε πρόσβαση σε μηνύματα από όλες τις συσκευές όπου δραστηριοποιούμαστε. Το ίδιο πάλι μπορεί να εφαρμοστεί και με τις υπόλοιπες υπηρεσίες. Για παράδειγμα στην περίπτωση του Miiverse θα είναι εφικτή η δημιουργία ενός μοναδικού κοινού προφίλ σε όλες της κοινότητες του οικοσυστήματος όπου θα καταγράφονται τα gameplay records, αγορές, λοιπά στοιχεία και γενικότερα η συνολική δραστηριότητα στο οικοσύστημα από το εκάστοτε μέλος.

-Ήδη η εταιρία μέσω των notification, των δικών της καναλιών στο youtube (και άλλων social media), των Nintendo Direct και της προβολής τους μέσω του eshop προσπαθεί να ενημερώσει πληρέστερα τους καταναλωτές. Το οικοσύστημα μπορεί να λειτουργήσει θετικά ως μια πλατφόρμα διαφήμισης και προώθησης των προϊόντων της εταιρίας αλλά και τρίτων εταιριών. Εξάλλου είναι κάτι που συνδυάζεται και με την αύξηση της αναγνωρισιμότητας των χαρακτήρων.

-Παραπάνω αναφέραμε την δημιουργία ενός πληρέστερου λογαριασμού για τις ψηφιακές μας αγορές και την ύπαρξη online leaderboards. Αυτά με την σειρά του μας θυμίζουν την Virtual Console η οποία είναι κατώτερη των περιστάσεων. Το όραμα μας περιλαμβάνει emulators που θα αναβαθμίζονται προσφέροντας μια πληθώρα χειριστηρίων αλλά και φίλτρων για την καλύτερη απεικόνιση των παιχνιδιών. Επίσης να υποστηρίζουν τα παιχνίδια online multiplayer (;ή τουλάχιστον ένα μέρος από αυτά) καθώς και online leaderboards. Φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε την προσθήκη δυνατότητας για cross buy παιχνιδιών στο οικιακό/φορητό σύστημα της εταιρίας καθώς και cross save.

sword-of-omens-1024x768

Ξίφος των οιωνών δώσε μου την υπερφυσική ματιά!

-Ίσως -στο πολύ μακρινό μέλλον- να γίνει η βάση για μια πλατφόρμα όπου θα παρέχονται οι τίτλοι αποκλειστικά ψηφιακά μέσω streaming και θα απαιτείται η αγορά μόνο των ανάλογων χειριστηρίων και περιφερειακών, χωρίς όμως την αναγκαιότητα φορητών ή οικιακών συστημάτων.


Προετοιμασία για το μέλλον.

city-visions-getty

Θα μπορέσει η Nintendo να ανταποκριθεί στις τάσεις του μέλλοντος;

Το οικοσύστημα θα αποτελέσει ένα εργαλείο που διευκολύνει την εταιρία αλλά και τους χρήστες. Εξάλλου στοχεύουν σε εκατοντάδες εκατομμύρια συνδρομητές αλλά και να γίνει ένας από τους κύριους πυλώνες κερδοφορίας της εταιρίας. Ένας άλλος πυλώνας θα είναι το QoL με ιδιαίτερα υψηλούς στόχους, μιας και θεωρούν ότι μπορεί να απευθυνθεί σε πολλή μεγαλύτερη αγορά από αυτήν των videogames. Tο QoL καθώς και τα προϊόντα που θα ακολουθήσουν θα συνδέονται σε μια πλατφόρμα και με την σειρά τους σε ένα ενιαίο οικοσύστημα. Πιθανόν η DeNA να είναι επίσης υπεύθυνη για την επιμέρους πλατφόρμα του QoL αλλά όλα αυτά θα τα δούμε μελλοντικά.

Η κατάσταση της αγοράς είναι γνωστή με τον ανταγωνισμό να αναπτύσσεται συνέχεια. Steam Μachines, Αmazon gaming platform, φτηνές κινέζικες συσκευές, smart device, streaming υπηρεσίες, στροφή των Ιαπωνικών εταιριών σε smart device και άλλα θα δυσκολέψουν ιδιαίτερα την εταιρία μελλοντικά. Το οικοσύστημα θα δώσει πολλές λύσεις και καλύτερα αντανακλαστικά σε μια συνεχώς μεταβαλλόμενη αγορά από πλευράς οικονομίας, τάσεων των καταναλωτών και ανταγωνισμού. Βέβαια την ίδια στιγμή δεν σημαίνει πως θα οδηγήσει σε καλύτερες για την τσέπη μας εξελίξεις. Αντίθετα θα εισάγει ακόμα περισσότερα DLC, μικρο-συναλλαγές, κλειδωμένο περιεχόμενο και πάει λέγοντας. Ειδικά με τον ερχομό της επόμενης Nintendo γενιάς τα τελευταία θα εκτοξευτούν, ελπίδα σε όλα αυτά είναι η υλοποίηση ενός σωστού προγράμματος επιβράβευσης και γενικότερα τιμολόγησης των προϊόντων. Απορία προκαλεί πως θα μπορέσει η Nintendo να αντεπεξέλθει σε όλα αυτά τα πλάνα από πλευράς παραγωγικότητας. Αν και σε μια πρώτη ματιά φαίνεται πως θα ακολουθήσουν τον δρόμο των Μario Κart 8/Super Smash Bros., δηλαδή παιχνίδια που θα ενεργά σε όλη την διάρκεια της εκάστοτε γενιάς και θα συμπληρώνονται συνεχώς από περιεχόμενο. Επίσης προβληματίζει ιδιαίτερα αν υπάρξουν διαβαθμισμένα κόστη συνδρομής ή προκύψουν αργότερα καθώς επίσης αν η παρουσία της στα κινητά τελικά λειτουργήσει αρνητικά για τα μελλοντικά συστήματα της.

Πηγές:
DeNA
Financial Results Briefing  May 8, 2015
Financial Results Briefing Q&A May 8, 2015
Nintendo Co., Ltd. & DeNA Co., Ltd. Business and Capital Alliance Announcement Mar. 17, 2015
Nintendo Co., Ltd. & DeNA Co., Ltd.Business and Capital Alliance Announcement Q&A Mar. 17, 2015
Corporate Management Policy Briefing / Semi-Annual Financial Results Briefing Oct. 30, 2014
Important information about the discontinuation of Club Nintendo

***Αν σας άρεσε το άρθρο μπορείτε να ακολουθήσετε το blog (αφού δεν πρόκειται να ενημερώνεται συχνά) κάνοντας κλικ πάνω δεξιά στις τρεις γραμμές και μετέπειτα πατήστε το κουμπί Follow inboygr081,  επίσης μην  διστάσετε  να γράψετε κάποιο σχόλιο. Τέλος μπορείτε να κοινοποιήσετε το άρθρο σε ένα από τα social media της επιλογής σας επιλέγοντας το ανάλογο από τα παρακάτω εικονίδια κοινοποίησης.

2 σκέψεις σχετικά με το “Η νέα πλατφόρμα της Nintendo σε συνεργασία με την DeNA. To όραμα της Nintendo σχετικά με το νέο οικοσύστημα

Σχολιάστε